Tre hurtige tips til god kundeservice

God kundeservice handler om at give kunden en god oplevelse. Hvis du bruger de tre hurtige tips til god kundeservice, kan du sikre din virksomhed en bedre kommunikation med kunderne.

God kundeservice er en kunst, og handler i høj grad og at sikre, at budskab afsendt og budskab modtaget stemmer overens. Vi ved alle, hvor vigtigt kropssprog det er at kunne se den person vi taler med. Det er derfor, at kundeservicemedarbejdere, som kommunikerer via telefon, e-mail eller en chat-funktion skal være endnu skarpere på at afsende et klart og tydeligt budskab.

Tre hurtige tips til god kundeservice

TRE HURTIGE TIPS TIL GOD KUNDESERVICE

  1. Gør det personligt: Vis at kunden skriver med et menneske, fortæl du er til stede og at du vil være loyal så længe det er nødvendigt.
  2. Skru op for opmærksomheden: Sørg for at kunden forstår hvor alvorligt du tager henvendelsen (tænk amerikansk)
  3. Sæt noget på spil: Tag ansvar og tag opgaven seriøst.

Brug åbne spørgsmål til at afdække, hvad kunden efterspørger:

  • Hvad er vigtigt for dig i forbindelse med….?
  • Hvilke overvejelser har du gjort dig?
  • Hvad er dine forventninger til .. ?
  • Hvad kan jeg hjælpe med?

Gentag det, som kunden efterspørger: “Jeg kan forstå på dig, at det er vigtigt på dig at…… Jeg kan fortælle dig, at …..”

Tænk over at dit svar skal være relevant for kunden! Forklar hvorfor noget er vigtigt (for kunden) og ikke kun, at det er vigtigt.

FORSTÅ

…den indvending du bliver mødt med

FORSTÅELSE

…fortæl hvorfor du forstår – det skaber tillid (empati) Lad være med at kaste dig ud i en forsvarstale.

FORKLAR

…med kundens egne ord hvad du mener, der er den korrekte eller mest optimale løsning.

En løsning til din markedsføring

Med mere end 18 års erfaring fra markedsføring og salg,
kan du være sikker på en professionel tilgang til din markedsføring.

Tag kontakt