Skriv bedre nyhedsbreve

Tips og gode råd til dig, der allerede udsender nyhedsbreve eller skal igang med det, så får du her en række gode råd til hvordan du skriver gode nyhedsbreve.

Et godt nyhedsbrev

  • Har en indledning på 100-200 ord

  • Er personlig med det samme

  • Fanger læsernes interesse

  • Har en hovedhistorie

  • Afsluttes med et call to action (“kontakt os”, besøg vores hjemmeside”, “ring” o.s.v.)

  • Kan læses på 5 minutter

  • Er skrevet til modtagergruppen

  • Indeholder minimum 80% af interesse for læseren

  • Indeholder maksimalt 20% reklame for din virksomhed

Det skriver du i emne-feltet

Nyhedsbrevsgiganten Mailchimp har analyseret mere end 40 millioner e-mails for at se hvilke overskrifter, der blev åbnet mest og mindst. De overskrifter, som fængede læseren, gav en åbningsprocent på 60-87, hvorimod de dårlige overskrifter kun gav mellem 1-14% succes.

Mailchimp anbefaler, at du bruger sobre, “kedelige” emne-overskrifter, fremfor overskrifter, som kunne være fra Her & Nu. Vi får simpelthen så meget spam, at et i øvrigt professionelt nyhedsbrev vil blive fravalgt, hvis det skaber opmærksomhed på den dårlige måde.

Din emne-overskrift skal beskrive indholdet i den email (nyhedsbrevet):

One Point Consulting – 10 tips til din markedsføring

Når du har valgt stil for dine nyhedsbreve, så hold fast i, hvordan du skriver.

Hvis du ønsker at udsende nyhedsbreve med salg for øje, så overvej at give dine abonnenter mulighed for at vælge mellem et firmagenerelt nyhedsbrev og et specifikt nyhedsbrev med gode tilbud.

Hvornår sender jeg ud?

I dag er vi næsten online hele døgnet. Der er derfor ikke et rigtigt eller forkert tidpunkt at udsende et nyhedsbrev. Test ud fra dine kunder, hvornår du får bedst respons.

Lad være med at forpligte dig til at sende nyhedsbreve ud hver måned, hvis du ikke er sikker på, at du har indhold til dit nyhedsbrev. Så hellere sende færre nyhedsbreve med godt indhold.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du kommer videre med at udsende nyhedsbreve, hjælper jeg dig gerne igang eller videre. Sammen finder vi en løsning, som passer dit erfaringsniveau og ressourcer til vedligehold.