Få flere modtagere til dit nyhedsbrev

Når du udsender nyhedsbreve, så skal du overveje, hvordan du kan udvide antallet af modtagere og læsere. Der er flere måder at tiltrække nye abonnenter til dit nyhedsbrev. Men du skal huske på, at det ikke er et succeskriterie i sig selv at have mange læsere – kvaliteten af dine læsere er afgørende for, hvor godt dine nyhedsbreve klarer sig (åbningsrate og klikrate).

Åbningsraten viser hvor mange, der åbner din email. Det er ikke en garanti, at din læser også læser dit nyhedsbrev, men modtageren har ihvertfald forholdt sig til nyhedsbrevet.

Klikraten er, når en modtager klikker på et link i dit nyhedsbrev. Det kan være et link til din hjemmeside, et link til en artikel eller et link til at sende en email.

Sådan får du flere modtagere

Ligesom de fleste andre markedsføringstiltag, skal du overveje, hvem der er dine potentielle kunder, og hvad du har, som kan være af værdi for dem.

Et godt tilbud

Mange bruger at tilbyde en gratis ting mod, at personen accepterer at modtage et nyhedsbrev. Det kan være en konkurrence, en gratis guide, mini-rapport eller uddrag af en e-bog.

Tænk over, hvad din virksomhed er god til, og hvad der kunne være interessant for din læserskare – og husk at de ikke nødvendigvis bider på første gang. Det kan være, at du skal tilbuddet flere gange, før de accepterer.

Et synligt tilmeldingslink

Har du tænkt over, om det er let for læseren på din hjemmeside at tilmelde sig dit nyhedsbrev? Jeg har selv flere gange oplevet, at jeg måtte lede og lede længe for at finde det sted, hvor jeg kunne tilmelde mig – og det er ikke sikkert, at din læser er lige så tålmodig som jeg er. Du kan teste synligheden ved at bede venner og bekendte om at finde linket og melde tilbage om det var let for dem, og om de har forslag til placeringen.

Et godt råd er at have et tilmeldingslink i bunden af alle sider og måske også i toppen. Du kan overveje at lægge en pop-op på din hjemmeside, men vær varsom – det kan irritere din læser mere end det gavner.

Hvis du skriver en blog, så gør det let at tilmelde sig nyt fra din blog.

Få flere modtagere af dit nyhedsbrev

Markedsføring af nyhedsbrevet

Allervigtigst er det, at dit brand er kendt og respekteret. Når først du betragtes som eksperten inden for et område, så kommer læserne langsomt men sikkert af sig selv. Men det tager lang tid at blive anerkendt som markedsleder inden for et område!

Du kan reklamere for din hjemmeside og dit nyhedsbrev på mange forskellige platforme, både online og ude hos dine kunder. Denne liste kan måske give dig inspiration til at udbrede kendskabet til dit nyhedsbrev endnu mere:

  • På hjemmesiden for dine samarbejdspartnere (hvis de kan overtales til det)
  • Via de sociale medier
  • Skab opmærksomhed ved at kommentere på andres blog-indlæg
  • Lav et link i din email signatur
  • Dine visitkort
  • Brochurer
  • Messebannere
  • Flyers

Og endelig er det vigtigt, at dine sælgere, hvis du har sælgere, husker at gøre opmærksom på nyhedsbrevet, når de besøger nuværende og potentielle kunder.

En løsning til din markedsføring

Med mere end 18 års erfaring fra markedsføring og salg,
kan du være sikker på en professionel tilgang til din markedsføring.

Tag kontakt